اهميت مجلس خبرگان رهبري


 






 

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند:
 

اجتماع خبرگان رهبري در نظام جمهوري اسلامي، تعيين کننده ترين و مهمترين رکن از ارکان اين نظام است. هيچ کدام از ارکان نظام جمهوري اسلامي- چه آن چه به تقنين و چه آن چه به اجرا و غير آنها ارتباط پيدا مي کند- از لحاظ تعيين کننده بودن و آثار ماندگاري باقي گذاشتن، به اهميت اين اجتماع نيست. اين معنا موجب مي شود که مسؤوليت اين جمع و آحاد تشکيل دهنده ي آن، عظمت پيدا کند.در نظام جمهوري اسلامي، همه مسؤولند، اما ميان سطح مسؤوليتها تفاوت هست. اين مسؤوليت، بالاترين است و قاعدتاً در نظام جمهوري اسلامي، اگر کسي که مسؤوليتي بر دوش گرفته، اخلاص و قصد قربت و نيت براي خدا نداشته باشد، تحقيقاً مغبون شده است. اگر اخلاص و عمل الله و تلاش منهاي انگيزه هاي غير الهي بود، هر مسؤوليتي گوارا، هر کار سنگيني تحمل کردني، و هر باري برداشتني است.
بالاخره اين کار، يا به نتايج مطلوب خواهد رسيد، يا نه. علي اي حال، وقتي که با نيت صحيح همراه بود، انسان مأجور است و هر چه بارسنگينتر، اجر هم بيشتر خواهد بود. اما اگر در تحمل مسؤوليتها، اغراض و دواعي و انگيزه هاي ديگر دخالت بکند، کار بسيار مشکل خواهد شد؛ چون در نظام اسلامي- که بحمدالله ما از آن برخوردار هستيم- طبق معمول همه جاي عالم، در مقابل مسؤوليتها، ما بازاي دنيوي نيست.

همان طور که امام راحل (رضوان الله تعالي عليه) در يکي از پيامهايشان- شايد به همين مجلس و يا مجلس شوراي اسلامي- فرموده بودند، اين مسؤوليتهاي سطح بالا در نظام جمهوري اسلامي، به معناي کار بيشتر، اشتغال بيشتر، دغدغه هاي بيشتر و لزوم تلاش بيشتر است، و نه چيز ديگر. اگر نيت خالص و هدف صحيح، با توجه به آن چه که وضع و اقتضاي زمان مي طلبد، باشد، من و شما آقايان و ديگر مسؤولان، ان شاء الله سربلند و روسفيد خواهيم بود. و اگر خداي نکرده، در اين خللي باشد، مشکلات زيادي به وجود خواهد آمد.
منبع:www.khamenei.ir